7
anonymous geeft "Sanctuary - Seizoen 2" een 7.
Geschreven door anonymous op 27 Mei 2013.
0
0

Sanctuary - Seizoen 2

Sanctuary volgt de avonturen van Dr. Helen Magnus (Amanda Tapping) en haar team. Ze hebben één missie: de vreemde en angstaanjagende wezens genaamd abnormals te beschermen in haar heiligdom. Terwijl de rest van de wereld het bestaan van de wezens weigert te geloven, spoort Magnus de abnormals op.

In dit tweede seizoen van de sciencefiction/fantasy-serie, gaat de zoektocht naar de dochter van Magnus door. Dochter Ashley (Emilie Ullerup) is in handen van de tegenpartij beland om ingezet te worden als krachtig wapen. De tegenpartij heeft als doel om de heiligdommen die verspreidt over de wereld liggen, te vernietigen. Dit zodat de abnormals geen plaats meer hebben om bescherming te zoeken en uiteindelijk uitgeroeid worden. Magnus komt erachter dat niet alleen haar dochter in gevaar is, maar dat ook haar heiligdom bedreigd wordt.

Het team van Magnus bestaat uit Helen Magnus (Amanda Tapping) die de groep leidt. Daarnaast heb je Will Zimmerman (Robin Dunne), haar leerling, die meedenkt in haar plannen. Om het team technisch te versterken is er Henry Foss (Ryan Robbins), computer- en beveiligingsexpert. Een van de door Magnus opgevangen wezens Bigfoot besluit ook om zich aan te sluiten bij de groep. Samen gaan ze de strijd aan, waar niet alleen het leven van Ashley op het spel staat, maar ook de heiligdommen in de gehele wereld.

Naar mijn mening moet je van dit genre houden om de serie te kunnen volgen. Het onderwerp waar de serie op gebaseerd is, vind ik nog geen gek idee. Maar de uitwerking ervan spreekt me niet aan. De kostuums van de acteurs verschillen erg van kwaliteit. Zo vind ik de abnormals in de meeste gevallen origineel aangekleed, terwijl de kleding van de hoofdrolspelers niet altijd even spectaculair is. De special effects, zoals de bliksemschichten en de nagels die uit handen komen, vind ik er nep uit zien. Naast het camerawerk dat soms van beeld naar beeld vliegt, ben ik al afgeleid en ga ik me irriteren in plaats van vermaken. Sommige scènes waren ook voorspelbaar, wat maakt dat het voor mij persoonlijk minder aantrekkelijk wordt om te kijken. Ik wil verrast worden, zodat ik geboeid blijf. Het lijkt allemaal behoorlijk negatief commentaar, maar doordat ik het idee van de serie goed vind, houd dat het cijfer dat ik aan deze serie geef, staande. Er is maar één manier om erachter te komen of je me gelijk geeft en dat is door de serie zelf te gaan volgen.
Volg Sanctuary
Sanctuary for None (2)
Sanctuary for None (2)