5.5
Kirsten Potgieter geeft "Odd Mom Out - Eerste aflevering" een 5.5.
Geschreven door Kirsten Potgieter op 28 april 2016.
1
0

Odd Mom Out - Eerste aflevering

Odd Mom Out is een Amerikaanse komedie die gaat over Jill Weber (Jill Kargman, The Intern). Ze is moeder van drie kinderen en woont samen met haar man Andy Weber (Andy Buckley, The Lying Game). De serie is gebaseerd op het boek Momzillas, geschreven door de gelijknamige auteur Jill Weber. Ze heeft dit geschreven naar aanleiding van haar eigen ervaringen als moeder in New York.

Er is alleen één aspect dat deze serie anders maakt: Jill.

Wat heel erg naar voren komt in deze komedie is de competitie die er tussen de ouders speelt. Dat uit zich in alle dingen uit het dagelijks leven. De kinderen moeten naar de beste scholen (zelfs de kleuterklas is al héél belangrijk), ze moeten de mooiste foto’s hebben en de leukste kleertjes aan. Dit terwijl de kinderen hier allesbehalve blij van worden? Ook de dames onderling hebben veel strijd. Wie ziet er het jongst uit, wie komt vandaag het mooist voor de dag en welke mannen hebben de beste baan. Een roddel hier en daar kan dan natuurlijk niet ontbreken.

Het leukste karakter in de serie wordt gespeeld door Abby Elliott (No Strings Attached). Ze zet een erge leuke rol neer als Brooke. Ze springt er van de gehele cast toch een beetje uit doordat ze echt helemaal overkomt als die verwende schoonzus die alleen maar waarde hecht aan uiterlijke schijn. Een overdreven karakter geloofwaardig neer weten te zetten is nog best een kunst. Elliot is hierin geslaagd.

Odd Mom Out
© Bravo

Als je deze beschrijving zo leest, komt Odd Mom Out over als een doorsnee serie, en dat is het ook. Er is alleen één aspect dat deze serie anders maakt: Jill. Zij is namelijk die moeder die nergens bij hoort. Ze gaat niet elke week naar de schoonheidssalon en de kapper. Ze slaat al die dure feestjes het liefst over en met ietwat onhandigheid heeft ze vaak alle aandacht op zich gericht die ze nou juist niet wil. Nu ze telkens meer in aanraking komt met al die mooie vrouwen die zo veel tijd besteden in de sportschool is het de vraag of ze uiteindelijk toch valt voor de luxueuze dingen in het leven. Vooral haar schoonzus Brooke neemt haar graag mee voor een gezichtsbehandeling. We zien de tweestrijd bij Jill. Ze is niet één van deze vrouwen, toch? Ze kan echter wel degelijk genieten van hoe mooi ze er uit kan zien na een behandeling. En wat ze allemaal voor elkaar kan krijgen als ze zich gedraagt als een dame van stand. Dat moet toch genoeg zijn om iets leuks van te maken?

Het uiteindelijke doel van een komedie is natuurlijk mensen aan het lachen maken. Hierin is Odd Mom Out bij mij helaas niet geslaagd. Ik denk dat ze veel meer uit de pilot hadden kunnen halen dan ze nu gedaan hebben. De intro van alle personages was te lang en te veel. Dit had korter gekund waardoor er meer tijd over was gebleven voor humor. Hoewel ik denk dat de komende afleveringen beter zullen zijn en er zeker potentie verschuild zit in deze serie, blijft het voor mij bij deze ene aflevering.
Volg Odd Mom Out
Blood Bath
Blood Bath