7
Leoni Jansen geeft "Heroes Reborn - Eerste (dubbele) aflevering" een 7.
Geschreven door Leoni Jansen op 1 Oktober 2015.
0
0

Heroes Reborn - Eerste (dubbele) aflevering

Eindelijk! Na jaren van wachten is het dan zover, de start van een nieuwe reeks Heroes. Het is geen nieuw seizoen van de bestaande serie maar een nieuwe miniserie onder de naam Heroes Reborn. Ze beginnen meteen goed met twee afleveringen achter elkaar. Ik had hoge verwachtingen van deze serie, die in meer en mindere mate uitgekomen zijn.

Om te beginnen had ik gehoopt dat mijn favoriete held, Hiro Nakamura (Masi Oka, Heroes), op wat voor manier dan ook, mee zou doen aan deze serie. Helaas is dat niet zo, en dat geldt voor de meeste van de hoofdrolspelers uit de andere serie. Als fan vind ik dat jammer maar het is wel een logische keuze als je een nieuwe serie begint. Dat is waar DVD-boxen voor zijn.

In Heroes Reborn wordt wel teruggegrepen naar de gebeurtenissen aan het einde van Heroes. We maken kennis met een heel nieuwe groep aan helden, ook wel EVO’s genoemd naar het woord evolutie. Zo zijn er Tommy Clarke (Robbie Kay, Once Upon a Time), een jongen die mensen en dingen kan teleporteren, Carlos Gutierrez (Ryan Guzman, Pretty Little Liars) wiens kracht mij nog niet duidelijk is maar een held is hij in elk geval en zijn neefje die door muren heen kan.

Daarnaast is er nog de Japanse Miko Otomo (Kiki Sukezane, The Yokai King) die in een computerspel op zoek gaat naar haar vader. Zij kan tussen de virtuele en echte wereld wisselen door middel van een zwaard. Ook Molly Walker (Francesca Eastwood, Oh, You Pretty Things!) lijkt een nog onduidelijke maar belangrijke rol te gaan spelen in de komende afleveringen.

Uit de oude serie is overgebleven Noah Bennett (Jack Coleman, Burn Notice en Heroes). Nog treurend om de dood van zijn dochter en EVO Claire, gaat hij terug naar de plaats van de explosie die haar doodde en daar wordt hij weer meegetrokken in de wereld van de helden. Ondertussen worden veel EVO’s vermoord en opgejaagd voor wat ze zijn. De nieuwe helden willen hun status dan ook nog zoveel mogelijk geheim houden. Er zijn twee mensen die hen in het bijzonder opjagen en dat zijn Luke en Joanne Collins (Zachary Levi, Tiny Commando en Judith Shekoni, EastEnders). Waarom zij dat doen blijft voorlopig nog een mysterie.

Ik ben meteen gegrepen door Heroes Reborn, ik had direct het oude gevoel van Heroes weer. De series hebben dezelfde sfeer. Wat ik een verademing vind is dat nu eens niet weer de ‘standaard’ acteurs zijn opgetrommeld die je in veel series ziet terugkomen. Veel voor mij nieuwe en onbekende gezichten in deze serie, daardoor is het verfrissend en nieuw. Aan de andere kant zijn verschillende elementen, zoals de tekst over de held en de locatie, in dezelfde schrijfstijl als bij Heroes, waardoor je een vertrouwd gevoel krijgt.

Het is mij alleen nog niet duidelijk waar de schrijvers nu naartoe willen, en dat is wel een minpuntje aan deze eerste twee afleveringen. Ik blijf vooral ook kijken omdat ik fan was van de oude serie. Soms lijkt het Heroes in een nieuw jasje met nieuwe karakters, is Miko bijvoorbeeld de vervanger van Hiro? En soms lijkt het een vervolg op Heroes en kun je zonder die bagage eigenlijk het verhaal niet goed volgen. Hopelijk komt dat in de volgende afleveringen beter uit de verf. Ik ben er nieuwsgierig naar en ga zeker kijken.
Volg Heroes Reborn
Project Reborn
Project Reborn