8
anonymous geeft "Dallas - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 7 februari 2013.
0
0

Dallas - Seizoen 1

De historische serie uit de jaren 80 gaat verder met een hele nieuwe generatie Ewings. John Ross (Josh Henderson, Desperate Housewives, 90210, Step Up), zoon van J.R Ewing (Larry Hagman) en Sue Ellen (Linda Gray) heeft nogal wat uit te vechten met neef en geadopteerde zoon van Bobby (Patrick Duffy) en Ann (Brenda Strong (Mary Alice uit Desperate Housewives), Christopher (Jesse Metcalfe, eveneens uit Desperate Housewives).

John Ross kan zijn ogen, en handen, niet afhouden van de olie en van de vriendin van Christopher. Hij zal dan ook, gesteund door zijn vader, alles op alles zetten om de leiding over Southfork te krijgen en daarmee ook de olie in handen te krijgen. Christopher daarentegen is, gesterkt door vader Bobby, op zoek naar alternatieve brandstoffen. De strijd die in de jaren 80 op z'n hoogtepunt was, is dus nog lang niet gestreden.

Naast dat in deze vernieuwde versie van Dallas er nieuwe mensen te zien zijn, is er zeker ook ruimte voor de "oude garde" De rollen van J.R, Sue Ellen, Bobby en Cliff Barnes worden allen gespeeld door de acteurs van de originele serie. In een van de eerste afleveringen zien we dan ook een feest waarbij een aantal leden van de oude cast hun opwachting maken(en soms in een gastrol nog steeds te zien zijn) zoals Lucy en Ray.

De allereerste aflevering die ik zag van Dallas 2012 was meteen een trip down memory lane. Alleen de titelmuziek al; wat een feest van herkenning en zo leuk om J.R, Bobby en Sue Ellen weer te zien.

Je vraagt je af of een immens populaire serie als Dallas het in het jaar 2012, kan maken. Het antwoord is: JA! Ook al zijn de mensen ouder, de wenkbrauwen van J.R langer en de rimpels van Sue Ellen dieper geworden, Dallas is nog steeds van deze tijd (of is met de tijd meegegaan).

Inmiddels zijn ze in Amerika begonnen met het filmen van seizoen twee. Tijdens die opnames overleed Larry Hagman. Hij is toch wel de man die Dallas draagt en maakt. Zijn humor is geweldig, zijn blik kan nog steeds de dames het hoofd op hol brengen en zijn strijdbaarheid is geweldig.

Het eerste seizoen van Dallas was een succes in Amerika (ruim 7 miljoen mensen keken daar naar de première). Voor mij was Dallas ook een succes, al was het alleen maar om het jeugdsentiment en de lonkende blikken van Josh Henderson.
Volg Dallas (2012)
Brave New World
Brave New World